4/5/10

Tamil Nadu

El 25 d'abril arribem a Kanyakumari en en tren, el punt mes meridional de l'India, que mires al mar i has de ser capac percebre que no hi ha terra fins a l'artic. On cada lluna plena d'abril conflueixen els planetes i els estels i tot es magic, i bla, bla, bla... un cop mes, aquest es un lloc sagrat pels hindus, la posta i la sortida del sol son vistos amb molta expectacio i tenen un temple on la cua no s'acaba mai. Es una ciutat de firetes de temple, ple d'indios que fan peregrinacions, pero ens va servir d'excusa per veure com n'era de bonica la sortida del sol...
De Kanyakumari ens dirigim a Madurai, a mig cami de Rameshwaram. A Madurai hi ha un dels temples d'estil dravidic mes importants del sud de l'india. A en Jaume l'obliguen a posar-se un doti, una tela rotllo faldilla que porten els homes tant a Kerala com a Tamil Nadu, fem servir de doti el meu mocador del cap, pero passa un senyor i troba que ho hem fet fatal, i es posa a lligar-li el mocador, total, que va acabar fent aquesta ganya, jo molt indio no l'acabo de veure...
Ens vam emocionar tant que ens vam posar a fer una cua que semblava que era per entrar-hi. Al cap de mitja hora ens diuen que aquella cua es per rebre el darshan, la benediccio hindu, i nosaltres pensem que ja que hi som, que ens beneexin... 20 minuts mes tard, apareix un fiera que diu que el darshan es nomes per hindus i que sortim de la cua, nosaltres tot xulos va i li diem que on te la credencial de treballador del temple, que si no la te que no ens atavali. A la porta del darshan ens apareix un tio rotllo poli xungo i ens agafa pel brac dient-nos molt de males maneres que no estem autoritzats a entrar, a sobre ens acompanyen trepitjant-nos els talons, no fos cas que ens escapessim i ens arribes un darshan per error... total, que la visita al temple hagues pogut ser una gran cosa, pero despres d'aquesta experiencia, decidim marxar a sopar i que s'ennueguin amb el darshan i la mare que els va parir...

Arribem a Rameshwaram el 27 d'abril, amb molta curiositat per saber com sera l'Adams Bridge, una especie de pont natural d'illes que connecten l'India amb Sri Lanka. Encara tenim l'esperanca que s'hagi repres el servei de ferries entre els dos paisos, des d'aquest punt, estem nomes a 30km de Sri Lanka!!Ens ho passem molt be agafant un camio cap a Danus Kodhi, el poble que queda a la punteta de l'Adams Bridge. El cel i el mar son preciosos, pero evidentment no podem arribar a Sri Lanka... es que ho volem tot!!Aquest raco de mon es va formar quan el deu Siva va llancar 22 fletxes i va partir la terra perque el dimoni que s'havia endut Sita (la dona de Rama) es quedes a Sri Lanka i no tornes mai mes. Es per aixo, que al temple de Rameswaram hi ha 22 pous sagrats i la gent fa un recorregut per ruixar-se en tots, nosaltres no podiem ser menys!!
Mamallapuram, 8/05/10Explorant les runes de Mamallapuram, costa est cap amunt, cami de Chennai. Un poble de pescadors i tsunamis fantasma...